View Single Post
  #55  
Old 14-12-2004, 13:18
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Hoi Alain,

Gaat voorspoedig zie ik!
Mbt de ombouw naar IRS vanwege motorvermogen verhoging wordt er soms ook wel de ombouw van de type 3 pendelasconstructie naar IRS bevoordeeld.
Waarom?: Het pendelas subframe heeft de versnellingsbakvorken nog waaraan de motor ook los opgehangen kan worden. Sommigen vinden de achterste ophangpunten van een type 3 niet sterk genoeg om de torsie (koppel) krachten op te nemen, die een fors zwaardere motor in een type 3 genereert.
Die lassen dus de IRS armen in de pendelasconstructie zodat de motor voornamelijk in de vork hangt en de achterste ophanging alleen als 'extra' ondersteuning heeft.

Mijn ervaring met een redelijk gekietelde 2 liter type 4 was dat de ophanging het prima hield :biggrin: Daarna wordt het wellicht idd twijfelachtig...

Het is maar als extra info bedoeld voor als je echt grote plannen had qua motorvermogen

Groeten,
Walter