View Single Post
Old 20-07-2010, 00:00
twistile twistile is offline
Forum Regular

Het verhaal begint nogal nasty te worden...

De apk voorkeuring liet ik een paar weken geleden doen bij een bedrijf die een goedkope apk actie hadden.

Ik liet dat express een maand voor afloop van mn apk doen zodat ik tijd zou hebben om alles zelf te fixen zo goed en zo kwaad als dat zou gaan.

De auto werd afgekeurd op remslangen, handremkabel, en wat kleinigheidjes(claxon, verlichting).

Als adviespunt werd meegegeven dat de wiellagers speling hadden maar dat het nog net binnen de marge viel.

Nu had ik zelf via internet onderdelen gekocht en gelijk dus nieuwe wiellagers. Vanavond ben ik langs een monteur geweest die vele jaren ervaring heeft.

Hij zei dat de moeren van de aandrijfas niet goed vast zaten, en door iemand los waren gedraait.
Hij vroeg of ze bij de garage ook aan mn wielen hadden gezeten. Dat wist ik niet want bij de garage mocht ik niet in de werkplaats komen.

Hij zei dat hij zeker wist dat het met opzet was losgedraait omdat die bouten zo zijn ontworden dat ze nooit uit zichzelf naar buiten trillen. Hij zegt dat meer garages dit doen om zo meer wiellagers te verkopen en meer werk te hebben.

Inmiddels heb ik wel een tijdje zo rond gereden(honderden km's ivm werk).
Nu zijn m'n banden compleet naar de klote omdat ze helemaal scheef zijn afgesleten.
Nu zijn ook de homokineten naar de klote sinds de moeren weer vast zitten maakt hij flink kabaal bij ieder tikje op het gas.
En natuurlijk heb ik spullen uit duitsland gekocht die ik achteraf niet nodig heb...

Ben ik dus flink genaaid of...
Reply With Quote