dat dacht ik dus ook te hebben gelezen:
"
n reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U vraagt of er bij een motorwijziging een herkeuring moet plaats vinden.
Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.
Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.
Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.
Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.
De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via
www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW"
Maar ik kreeg:
"Geachte heer Raeven,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als niet kan worden aangetoond dat het voertuig overeenkomt met een typegoedkeuring dan is toelating bijna onmogelijk. U zou wel kunnen laten toetsen aan alle geraakte richtlijnen maar alleen de milieubeoordeling kost meer dan 10000 euro. Deze beproeving kan niet door de RDW worden uitgevoerd maar dient u bij TNO uit te laten voeren. Wanneer het vermogen is toegenomen dienen ook de rembeproeving en weggedrag test opnieuw te worden uitgevoerd. Dit zijn zeer kostbare beproevingen. Ik adviseer u van deze wijziging af te zien. Deze wijziging in een Golf 1 uitvoeren is geen probleem."