Thread: Help.. Cockpit
View Single Post
Old 12-07-2010, 20:26
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to NASH
Arrow Help.. Cockpit

MK1 1.8 GTI DX '83 Cabrio

Okay, ben met de cockpit bezig, maar bij mij doen alleen de tellers het en verder geen 1 lichtje. Ook het digitake klokje is "out". (schijnen alle modellen inmiddels last van te hebben)

Heb het hele klokkenspel er al uit, ben de contacten aan het reinigen. De 3 verlichtings lampjes zijn "knock out" door meten en geen contact signaal. Een gekleurd lichtje zou wel top zijn, ga ik morgen wel even om vragen bij de dealer. (niet beschikbaar volgens dealer. Kosten normale lampjes ongeveer €1,25 stuk bij VW dealer)

Voor kleur verandering en zo, kan je ook je tellers een kleurtje geven, misschien doek wel een witte wijzerplaat en rood of blauw lampje als dat kan.. zou strak wezen.

Er zit ook een stekkertje op , vast met een schroefje en een 3 poot/vork eraan waarvan alleen de middelste contact geeft, Ik heb het vermoeden dat dat de aarde/nul is...zouden die het niet allemaal moeten doen? (nieuwe stekker kosten €15,10 incl btw bij VW dealer)

All het verdere advies over hoe de cockpit/clock te repareren/onderhouden is welkom

NASH

Demontage stappen cockpit: (mijn manier)
Knoppen verwarming er af trekken
Radio er uit
Plaatjes over schakelaars midden, links en verwarming er uit wippen
Stekkers los trekken van de schakelaars en draaiknop verwarming
3 schroefjes beneden de tellers
2 schroefjes boven de tellers
Front er af
cockpit 2 schroeven links en rechts
Cockpit naar je toe kantelen bovenzijde eerst
2 stekkers los links en rechts
MFA luchtslangetje lostrekken(indien aanwezig)
Voorzichtig de teller kabel los halen, verbinding kan breken. Loshalen door middel van een ronde koppeling in te knijpen.
Cockpit verwijderen

Tip: Magneet om schroeven op te leggen
Tools: schroevendraaier plat en Kruis
Reply With Quote