View Single Post
  #1  
Old 01-07-2010, 20:19
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default 1.8i RP stottert en sputtert ineens.

Een 1.8i RP met MONO -tronic systeem. 1990
Leeggeklopte kat, rechte pijp met einddemper

Het probleem:
Sinds mn tankmetertje een keer in het rood stond,
Loopt de motor honds beroerd!

Koude start: 1400
Warm 1800 toeren.
Stationair vreselijk knallen en onrustig.
Geef je een beetje gas zakken de toeren een naar 1200, en gaat weer terug naar 1800toeren, hierbij knalt de uitlaat vreselijk.
De uitlaat stinkt.
In de lage toeren stottert de motor met acceleren.
De motor valt veel te moeizaam terug in toeren.
Het verbruik is hoger en er lijkt moeijlijker te trekken.

Het was zo dat de motor bii aankoop warm wat schommelde tussen 700-900 toeren, met afentoe een dipje niets verontrustigends tot nu.

Wat is er vervangen door mij, voordat het probleem begon:
-distributieriem
-bougies bur6et
-verdeler/rotor bosch
-andere bougiekabels geprobeerd

Na het probleem de benzinefilter vervangen. dat Hielp niks.

1.Is de rp uit te lezen?
2. Heeft de rp een luchtmassameter?zo ja waar zit die.
3. Is de computer te resetten?
4. Een rp lust toch euro95? het Boekje zegt ron91.
5. Heeft iemand ideeen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote