Vanmorgen de nieuwe radiateur er in gezet. Gelukkig kon ik precies de zelfde vinden, anders hadden we de bevestiging weer aan moeten passen.. Thermostaat zit nu aan de voorkant en is dus mooi uit eht zicht
Ik had via ebay een brandstofdrukregelaar gekocht maar dit ding bleek meer show dan go.. Dus toch maar geinvesteerd in een fse powerboostvalve
De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat. Hij neemt de functie van de standaard regelaar over. Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier: als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk. Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.
Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen. Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen. In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door. Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter. Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.(bron: /www.biesheuvel-autosport.nl)
Helaas wilde de jetta niet meer starten.. Polo er achter voor extra stroom:
Na 100x nameten van alle bedrading en checken van alle aansluitingen
had ik het bijna opgegeven en was ik begonnen mijn inlaatspruitstuk te poetsen. Daarna cockpitje er in geschroefd (iemand nog één met toerenteller??).
Ik dacht ik probeer het nog één keer en ja hoor, hij kwam weer tot leven!
Niet normaal hoe veel rook er van mijn ingetapede uitlaatspruitstuk af kwam! Dacht dat de boel in de fik stond. Toen dit ingebrand was viel eht wel mee. De jetta loopt nog erg hoog in de toeren (stationair)..
Er liep ook weer benzine langs de injector dus daar doen we nieuwe o ringen om.. De motor loopt, maar nog niet geweldig, ik vind dat hij ers snel erg warm wordt..
Woensdag gaan we de ontsteking afstellen en daarna de injectie.
Heb er wel 20 meter in gereden vandaag en dat voelde fantastisch!