View Single Post
Old 24-06-2010, 13:44
Ian_C's Avatar
Ian_C Ian_C is offline
VW Addict

Arrow Ian's Jetta Mk1 (1982)

Hierbij ook eindelijk een topic voor m'n pas aangekochte oldie, een Volkswagen Jetta Mk1 uit 1982.

Ik rij momenteel met een VW Polo Coupé 2F maar was uit aan het kijken voor iets ouders, omdat ik erg van de oldskool en retro-looks hou. Zeker bij VW. Was aan het zoeken naar een Polo 1, Golf 1 of Jetta 1, en belandde via Google op deze witte 4-deurs Jetta! Stond op Kapaza te koop, maar omdat de site vernieuwd (verachterlijkt) was, kon ik de info niet meer lezen, auto zag er goed uit op de foto's, dus de verkoper snel eens een mailjte gestuurd om de specs te weten. Nadat hij terug gestuurd had vrij snel een afspraakje geregeld om hem te gaan bekijken en eens een testritje te maken. Dat viel mee, auto staat er erg net bij, op wat vliegroest op de carrosserie na, maar het interieur is heel erg netjes! Ga vanaf september in avondschool een opleiding carrosserie volgen, dus dat komt zeker nog wel goed met die lak. Twee weken later (gisteren dus), staat hij eindelijk voor m'n deur.

Enkele specs:

- Merk: Volkswagen
- Model: Jetta CL 4-deurs
- Bouwjaar: 1982
- Motor: 1.3 benzine
- Kilometerstand bij aankoop: 118.360

Maar goed, genoeg tekst, tijd voor wat foto's! Zo staat hij er momenteel bij (staat van aankoop)

Met z'n jongere neefje

Verdere plannen:

- Opfrissen (eens goed wassen, bumpers etc. weer mooi zwart maken, motorruimte eens proper maken)
- Andere velgjes (13 inch BMW velgjes of 14 inch Avus (snowflakes), moeten echter nog opgefrist worden).
- Jetta 1 chromen wieldoppen op de standaard wielen
- hem goed verzorgen!

Denk dat hij niet verlaagd wordt, dit is gewoon te comfortabel en dan heb ik al die miserie niet als met een verlaging.