View Single Post
Old 08-12-2004, 22:41
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic

Schleicher is een van de beste kwaliteitsnokkenassen die te koop zijn. Vergeet niet de bijbehorende nokvolgers OOK mee te bestellen. Neem de nokvolgers die die fabrikant adviseert. Zeer belangrijk. Voor type 4 zit bij een Schleicher as tevens al het nokkenastandwiel gemonteert op de fabrieks manier: dus met enorme soort van popnagels. Wellicht ook voor type 1. Het tandwiel moet je bij alle andere leveranciers nog zelf erop maken met boutjes, waardoor je minder ruimte hebt voor dikkere oliepompen. Bij type 4 is dat kritischer dan bij type 1, maar wel handig om te weten en als je prijs/kwaliteit wil vergelijken.
Voor type 4 of type 1? In type 1 zijn meer goede leveranciers dan voor type 4 (helaas).

Het heeft dus alleen zin de prijzen van dezelfde fabrikant te vergelijken en daar zal niet zo heel veel verschil in zitten denk ik. Veel belangrijker is dat je een zeer goed advies krijgt van de verkoper over welke nokkenas voor jou toepassing het best geschikt is. Die informatie is 'price-less'.

Een nokkenas is 1 van de meest bepalende factoren voor hoe jouw motor straks 'aanvoelt'.
en nee, ik ga je geen aanbeveling doen voor welk type IK denk dat je moet nemen :p .

Groeten,
Walter
Reply With Quote