Thread: Eindwerk idee!
View Single Post
Old 07-06-2010, 02:35
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dan is het misschien verstandig effe voor jezelf op een rij te zetten wat je precies wilt.

Wat voor een motor wil je hebben? En dan niet naar vermogen kijken of motorinhoud oid, maar gewoon naar hoe jij graag wilt rijden met de motor, en hoe jij wilt dat de motor zich gedraagt. Aan hand daarvan kun je dingen gaan wegstrepen.

Wij kunnen je allerhande opties geven, maar je zult toch zelf moeten beslissen wat je voor iets wilt bouwen. Zou zonde zijn als je dalijk je schoolproject hebt afgerond, en met een duur motorblok blijft zitten waar je zelf niks mee kunt.

Mijn rijsteil is simpel te omschrijven, pas deze dagelijks toe en ga dit waarschijnlijk nooit veranderen:
Optrekken, doortrekken en autobaan rond de 150 constante snelheid
(soms wat meer dan wat minder)
Flitsboetes kwamen vlot binnen, nu wat minder dankzij I-phone met de nodige waarschuwings app's erop.
Is mss al een eerste stap voor het blok te financieren, half jaartje volgens de verkeersregels en kzit al gauw aan een besparing van een paar honderd euro

Wanneer ik er mee doorga, ga ik alvast de keuze absoluut niet laten afhangen van waar het blok nu uiteindelijk in moet terechtkomen. Eerst dacht ik eraan om het blok ook nog ergens in te bouwen gedurende het schooljaar, even over zitten twijfelen maar dit lijkt me uiteindelijk toch niet zinvol:
- Uitgebouwd leent het blok zich nog vrij eenvoudig voor aanpassingen
- Kan het blok dan ook fijn afstellen met de motortestbank op school
- Opnieuw terugkerend fenomeen, blokje in een auto leggen is fijn maar heeft geen meerwaarde voor mijn uiteindelijke eindwerk.
- Extra tijd die ik nodig heb voor het inbouwen terwijl het al druk genoeg zal worden
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote