06-06-2010, 23:48
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by thomashouben
Inderdaad een terechte opmerking.
Het staat wel vast, als je een eindwerk doet dat je door de school wordt opgelegd het nooit zo iets zal zijn in deze aard.
Je zal steeds iets moeten bestuderen, berekenen, testen maar het gene waar juist mijn interesses liggen;
het zelf doen komen hier niet aan bod.
En dat is nu net de rede waarom ik hierover ben beginnen nadenken...
|
Dat "zelf doen" vergt toch het een en ander aan voorbereiding, zeker als je een beetje aan je centen moet denken, en een vaste deadline hebt.
Ik ben zelf nu nog steeds dingen aan 't uitzoeken, en ben daar rustig al een jaar mee bezig. Kijken wat past, hoe je problemen oplost, waar je de onderdelen het beste vandaan kunt halen.... dat vooronderzoek is juist leuk als je er eenmaal mee bezig bent, en goed vooronderzoek maakt het "zelf doen" en 't bouwen naderhand ook een stuk leuker. Je weet dan veel beter waar je mee bezig bent, en loopt veel minder snel tegen (ontmoedigende) problemen aan.
Kijk maar eens hoeveel projecten de laatste tijd alleen al hier op het forum gestrand zijn omdat er gewoon teveel tegenslag is, of omdat de kosten gewoon te ver oplopen.
En als je iets gebouwd hebt dat je graag wilt bouwen, is het uiteindelijk altijd de moeite wel waard.
|