Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zelf ben ik bezig met een nieuw blok voor de Golf op te bouwen. Het onderblok wordt een 2.0, met daarop een kop van een V8. Hier is enig aanpassingswerk voor nodig, maar het maakt de boel gelijk wel lekker origineel. Uitzoeken hoe alles in z'n werk gaat, en wat goeie oplossingen zijn, is meestal belangrijker voor een project dan hoeveel pk's je uiteindelijk gaat halen.
Docenten willen waarschijnlijk van je zien dat je zelf iets hebt bedacht en gebouwd, en niet dat je gewoon een setup van internet hebt getrokken, een pak geld bij een tuner neerlegt, en twee maanden later je eindproject kant en klaar af gaat halen.
Zoek je eens een onderblok uit dat niet zo voor de hand ligt, en neem daar een kop bij die er eigenlijk niet op hoort. Een 16v kop op een 8v onderblok bijvoorbeeld. Of maak van een lange slag motor een korte slag hoogtoerige motor ofzo. Bouw eens iets vreemds, maar hou het wel functioneel.
De kosten... als je niet veel geld te besteden hebt, is de auto als hobby de meest verkeerd gekozen hobby of een hobby die vreselijk geduld vergt. Heb je niet veel geld en / of tijd te besteden, begin er dan niet eens aan.
|
Ik ben het compleet met je eens over het feit van "origineel" zijn.
Het mag inderdaad niets zijn waarbij de oplossing voor het grijpen ligt of wordt gegeven door iemand anders.
Over de kosten,
Iedereen heeft de periode van student wel meegemaakt, de ene al wat langer dan de andere...
Het is wel bekent dat een student niet kan terugvallen op een maandelijkse hoeveelheid vers budget op de bankrekening.
Hier heb ik echter weinig vrees voor.
Ik ben buiten mijn fulltime student zijn, brandweerman en dat maakt dat ik voldoende geld
kan sparen om dergelijk project te financieren.
Ik zeg wel sparen, ik zal dus keuzes moeten maken, kies ik voor een uitdagend eindwerk zoals hierboven ruim beschreven,
dan zal ik op andere gebieden de kraan moeten gaan dicht draaien.
De vraag is, en jullie zijn daarbij al zeer behulpzaam geweest, is het de moeite om te doen, wat kan ik gaan bouwen en heb ik dit er voor over...
Audi S3 sportback, 300pk, full black
-
Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
-
Golf 3 M-TDI