Ik ben al lang lid van Volksforum, maar na de verkoop van mijn kever een jaar of 5 terug, ben ik hier niet veel meer geweest. Hoogstens om nog eens even weg te dromen bij mooi laag luchtgekoeld spul. Maar goed, toch nog maar eens voorstellen, aangezien er weer een VW aankomt. Ik heet Arne en woon in Goes, in Zeeland. Mijn bedrijf houdt zich bezig met het ondersteunen van andere organisaties in het aangaan van de dialoog met hun klant. Daarin richt ik me veel op social media en online activiteiten, maar ook andere acties komen regelmatig voor. Mocht je er meer over willen weten, dan doen we dat wel via pb's. Dat scheelt reclame hier.
En dan over naar het belangrijke deel, de bus. In 2004 belde een vriend mij op en vertelde dat hij graag naar een Transporter T3 wilde gaan kijken. Een luchtgekoelde doka met een 2 liter motor erin. Of ik mee wilde, aangezien ik wat meer kijk op de techniek heb dan hij had. Zo gezegd zo gedaan en een paar uur later aanvaardden wij de terugtocht vanaf de jongens van wat de VW Barn ging worden met een ongekeurde T3 in het kielzog. Die T3 heeft hij nog een hele tijd met plezier gereden en hij is er zelfs in getrouwd. Rondom de proefrit in deze auto en de ontruimingsactiviteiten na de aanschaf zijn nog andere hele mooie verhalen te vertellen. Maar dat is voor later. Spoelen we een paar jaar door naar bijna een jaar geleden toen ik in de schuur bij een bevriende autohandelaar ineens een witte T3 doka spotte.
Leuk ding en het begon wat te kriebelen. Maar goed, het verstand vertelde mij dat het niet zo'n goed idee was om daar op dat moment aan te beginnen. Nu, bijna een jaar later, is de bus op zeer onverwachte wijze toch in mijn bezit gekomen. Laten we zeggen dat ik dat een week of twee geleden nog niet gedacht had. Vandaag kwam de bus voor het eerst in tijden weer eens buiten. Voor de APK keuring die al meer dan anderhalf jaar verlopen is. De auto heeft in die tussentijd nog wel gereden. De keurmeesters waren niet tevreden. Er moeten nog wat kleine dingen gebeuren, dus dat wordt nog geregeld en dan kunnen we er waarschijnlijk volgende week mee onderweg.
De oranje gloed op de achterkant komt omdat de bodem van de bak in de menie is gezet. Er zit een gaatje in de laadvloer ter grootte van een twee euro munt, dus daar moet wel even wat aan gedaan worden. Verder ziet de bak er redelijk goed uit. Tegen de cabine is een stuk traanplaat vastgemaakt.
Dus nu wordt het zoeken naar een nieuwe bekleding voor de zitting van de bestuurdersstoel, twee wieldoppen (die aan de andere kant zitten er nog wel op), twee driepuntsgordels voor op de achterbank en de installatie van een ISO stekker setje voor de radio.
Voor de toekomst hebben we natuurlijk allerlei snode plannen met de bus. Geen idee wat we er allemaal mee uit gaan voeren, maar goed, ideeën zijn er genoeg.