View Single Post
Old 02-06-2010, 17:57
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic

Inmiddels een half jaar verder. De golf rijdt sinds gister legaal op de weg.

Tijdje geleden stopte de ruitenwissers en sproeiers er in eens mee (net voor de keuring). Na de keuring nog even gekeken naar de ruitenwissers.

Had de relais al vervangen (geen resultaat),
Beetje friemelen aan de hendel gaf ook geen sjoege. Alleen de snelste stand deed het en kwam niet automatisch terug op de nul stand.
Snel even een golf 3 ruitenwissermechanisme aangesloten (los in de motorruimte) deze deed het wel. Alles maar weer terug gebouwd, ineens deed de boel het weer. Zeker een contactfoutje ofzo.

Het sproeierpompje ook maar ff een paar tikken gegeven en die deed het ook weer.

Stuurbekrachtiging heb ik er wer uitgehaald, ibiza en golf stuurhuis verschillen qua hoek waardoor de cadan as gaat knoepen. Hup eruit die troep.

Nu moest er ook een ander dynamo komen met steun omdat die van een met stuurbekr.pomp niet te stellen is.

Bij Beco in Alkmaar ff een dynamo gehaald, helaas bleek deze flink overleden te zijn, tis altijd maar een gok wat je op de sloop haalt. Geen probleem kun zo een ander halen die het wel deed.

Accu liep evengoed nog leeg, even de ampère meter er tussen, ja hoor lekstroom. Gokje, de radio, loskoppelen, meten, los laten, ik wil er toch een ander in.

Vandaag nog even langs een gas-installateur geweest voor een prijsopgave. Viel niet tegen maar ga het toch eerst zelf proberen.

Ook heb ik een vaste verlagingsset gekocht van APEX 60/40. Dit wil ik doen i.c.m. 15" BMW BBS kruisspaak velgen 7J ET24. Met bandenmaat 195/45 15. Niet te plat hij moet toch nog een beetje comfortabel zijn.

Tot nu toe bevalt de golf prima. Rijdt niet zo sportief als me polotjes, maar daar heb ik hem niet voor.

Meer volgt.
Reply With Quote