Thread: Eindwerk idee!
View Single Post
Old 31-05-2010, 16:40
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Eindwerk idee!

Beste Forumleden

Kzit nu op men tweede jaar Autotechnologie dat binnenkort ten einde loopt.
Volgende jaar, in mijn derde en laatste jaar moet ik mij van januari tot eind juni nuttig maken aan een eindwerk.
Ik heb de keuze, of ik wacht af en krijg iets voorgeschoteld, al da niet naar mijn zin oftewel kom ik zelf met een voorstel,
wat vaak ook erg wordt geapprecieerd door de docenten.

Aangezien zo'n voorstel op het einde van dit schooljaar nog moet ingeleverd worden had ik graag even jullie hulp.

Mijn interesses liggen bij:
- Vermogen!
- Zelf dingen bouwen & praktisch bezig zijn
- Motormanagement systemen
- Mechanisch en software matig tunen van motoren

Dus nu zat ik te denken om van nul af een vw benzine blokje te gaan opbouwen met dan daarop enkele speeltjes.

Zo dacht ik aan een aangepast motormanagement systeem, een turbo, compressor of een combinatie van de twee.

Vervolgens zou ik dan graag een blokje opbouwen en afstellen met redelijk wat vermogen en waarbij dan toch aan de hand van het motormanagement systeem en de turbo/compressor setup de emissies beperkt blijven.

Wat is jullie idee hierover?

Mijn vragen die steeds de kop op blijven steken:
- welk vw blokje neem ik hiervoor (1800, vr6, ...)
- kan ik een standaard ECU zo aanpassen naar mijn wensen of kies ik best voor een geheel nieuw systeem zoals motec, megasquirt, ...
- Welke combinaties zijn mogelijk of al reeds gedaan (bi-turbo, ...)
- en ga zo maar door...

Het is een gedachte gang waar ik al even mee zit maar ik geloof niet dat het geheel onhaalbaar is.
Ook omdat op school alles ter beschikking staat voor het opbouwen en afstellen & ik steeds kan rekenen op de docenten.

Het grote probleem is en zal steeds zijn het budget.
Dit kan zeer kort samengevat worden. Wanneer je zelf een voorstel doet waar de school geen belang bij heeft
moet de financiering zelf gebeuren of aan de hand van sponsors. Daar ik niet echt mensen ken of denk te vinden
die graag wat geld pompen in een school tuning projectje zal het dus op de eigen portemonnee neer komen.
Hierdoor ben ik dus beperkt in het aankopen van onderdelen, materialen, ...

Jullie mening, ideetjes, mogelijkheden, ervaringen: ik hoor het graag!

Alvast bedankt.
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote