Mijn naam is Dennis, kom uit Emmen en heb inmiddels al wat Volkswagens versleten.
Mijn daily, een MK1 Jetta uit 1983, is toch echt mijn kindje en hier word dus ook veel tijd en geld ingestoken.
Vorig jaar Juni heb ik de Jetta aangeschaft van een praatjesmaker uit Ter-Apel en sindsdien hebben we niet stilgezeten.
De auto heb ik dus in juni gekocht en na een week, lag de koppakking er al uit, die was compleet weggebrand tussen de eerste en tweede cilinder.
Voor mij zat er toen maar 1 ding op en dat was het kleine 1.3 hartje te reviseren, dit heeft veel geld gekost en tja, toen maar besloten de Jetta volledig op te knappen.
Zo heb ik hem gekocht:
En zo stond ie er vorig meeting seizoen bij:
Ik had dus de auto klaar gemaakt voor Worthersee, maar een week ervoor deed het blokje niks meer.
We wouden de ontsteking er even nieuw opzetten, en goed afstellen.
Nadat we de ontsteking eraf hadden gehaald en alles nieuw hadden gemonteerd met verse boutjes pakkingen etc. etc. starte de 1.3 niet meer.
Vanalles geprobeerd, de startmotor draaide wel maar geen vonken, de nokkenas draaide niet meer en ik voelde hem al aankomen.
De kap van de distributie gedraaid en jawel, de distirbutieriem had een kale plek van bijna 25 cm
.
Hoe dit is gekomen, geen idee, want het is natuurlijk geen raceblok en na de revisie van vorig jaar had ik dit dus helemaal niet verwacht.
Zo stond de Jetta erbij voor Worthersee:
En met men andere Daily zijn we dus maar vertrokken naar de Wortelsee: