Hallo allemaal,
Het werd weer eens tijds dat ik het topic ging bijwerken.
Het is alweer 1,5 jaar geleden dat ik het geüpdatet heb.
Wat is er in de tussentijd gebeurt:
Kalenderjaar 2009
In 2009 heeft de auto zo goed als stil gestaan en heb ermee geen enkele meeting afgereden.
Door samenloop van omstandigheden is mij er steeds tussendoor geschoten ergens aan deel te nemen.
Ik wilde nog bij de meet in Hellendoorn aanwezig zijn, maar heb mij toen in de datum vergist.
Daarentegen ben ik van mening dat het niet zo erg zo af en toe een meetingjaar over te slaan aangezien de auto dan een bekend fenomeen geraakt te worden.
Kalenderjaar 2010
Meetings
Begin het huidige kalenderjaar is mijn broer nog met de golf naar de meet van VWSpeed.nl op het terrein van Frans op den Bult nabij Hengelo geweest.
GL interieur opgekocht
Begin dit jaar heb ik een nagenoeg compleet en gaaf interieur opgekocht welke afkomstig is van een GLS uit 1978.
De persoon in kwestie waarvan ik het interieur heb overgenomen, kon mij vertellen dat het interieur afkomstig was van een auto met maar 40k op de teller.
Van het carrosserie viel niets meer te maken, zodoende het interieur eruit gehaald is en het koetswerk van de auto geheel verdwenen is.
De persoon in kwestie heeft het interieur van een kameraad overgenomen, en heeft daarna ruim 15 jaar op zolder vertoefd.
Hij wilde het interieur in zijn auto overbouwen, welke nu tot zijn grootste spijt ergens in Engeland rondrijd.
Ik heb geen foto van deze superauto tot mijn beschikking.
Toen kwam ik in beeld:
Het interieur heeft een hand vol duiten gekost, maar dat is het 200% waard geweest; ik ben super trots op het donker bruine GL interieur.
GL interieur ingebouwd
Op 6 april jl. heb ik samen met mijn geliefde broer het interieur in de auto overgeheveld.
Eerst nog even een glimp van het oude uitkomende CL-interieur, genaamd (originele Nederlandse benaming+code, volgens NL-brochure jaar 82 uitgave 1):
- kunstlederenbekleding met leernerf: Gazelle--MH
- stoffenbekleding met ruitpatroon: Gazelle--DU
Hieronder een aantal kiekjes van het oude interieur, gemaakt tijdens het overzetten van...:
Op mijn
Photobuckeet meet plaatjes.
Deze oude CL-interieur is vervangen door het nieuwe inkomende interieur, genaamd (originele Nederlandse benaming+code, volgens NL-brochure jaar 77 uitgave 8):
- kunstlederenbekleding met leernerf: Tabak--53
- stoffenbekleding met ruitpatroon: Tabak--08
Helaas heb ik geen foto van de stoelen voordat het ingebouwd is, dit is mij even tussendoor geschoten
Het nieuwe interieur is compleet met uitzondering van het dashboard en wat kleine bijkomende donker bruine interieurdelen zoals afdekkapjes voor bovenop de stoelgeleiderails e.d.
Het dashboard was achteraf ook niet bruikbaar omdat dit nog een variant was met tietenteller zonder onderbakken en voorzien van een hoge bruine middenconsole met plaats voor slechts 2 VDO-meters.