Mijn 1.3 carb motortje presteerd de laatste tijd niet zo best.
trekkracht wat minder en optrekken niet lekker, motor heeft niet genoeg kracht om op een normale manier weg te rijden.
Bij het stoplicht voorzichtig doen (heel traag dus)
of 2000 toeren en normaal de koppeling op laten komen. dat laatste werkt wel maar dat is zonde van de koppeling.
laatst zijn alle luchtfilter, brandstoffilter en bougies vervangen, de carb is afsgesteld CO 2 slagen uit.
olie is 15.000 oud.
Kvs verdwijnt, 1l/1000km oliepeil is onmeetbaar.
de motor maakt meer herrie vanuit het motorcompartiment, het lijkt wel na 3000 toeren alsof er een spagetti spruitstuk aan zit.
En ik merk dat er extra uitlaat tuf geluiden zijn ontstaan ter hoogte van het achterwiel,
zouden deze dingen het vermogen beinvloeden?
ik heb een kat, middendemper en einddemper.
als een kat of demper wat ouder is gaat deze de flow belemmeren?
het volgende;
Al een tijd rateld er iets in het blok, als je met het gas speelt op 2500 tot 3000 toeren.
Aanvankelijk dacht ik dat het er een paar klepstoters overleden waren, dus heb ik warm de klepspeling gemeten met een voelermaat.
helaas geen speling, de nokken zien er ook nog netjes uit.
de kop is in 2009 netjes bevonden door een reviseur.
dit ratelen is in een half jaar erger geworden en klinkt al zeker niet gezond meer.
Zou het onderblok een krukaslager hebben die stuk is?
Zo ja, kan ik een NZ injectie onderblok pakken? deze komen wat meer voor dan MH onderblokken.
juistem, wie weet raad?