16-05-2010, 10:59
|
|
VW Addict
|
|
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
|
|
@laanvr6: als je de geleiders nu al hoort ben ik bang dat er niet zo netjes mee omgesprongen is. verstandig zou zijn er een revisise tegen aan te gooien. helemaal als het al ratelt bij koude motor. of zie ik dat verkeerd?
ik heb ooit ook eens een vr6 2.8 gekocht met 90.000km op de teller, zgn origineel. tegen de tijd dat ik hem weer wou verkopen werd ik door allerlei mensen aangesproken die hem hadden gehad(bijvoorbeeld degene die hem in '98 uit dld had gehaald met toen al 240.000km erop). km st moest al met al zo tegen de 300.000 aan zitten waarschijnlijk zelfs meer. kan nooit kwaad om er ff 2.50 oid tegenaan te gooien om NAP te checken. kmst zegt niet alles maar je weet toch een belangrijk stukje historie
heb er zelf trouwens nooit problemen mee gehad(netjes opwarmen en af koelen, optijd olie verversen en filters vervangen etc) maar de volgende eigenaar heeft er naar eigen zeggen €2500,- kosten aan gehad om hem goed te krijgen. vraag me af wat hij er mee deed. maar het hangt er dus vanaf hoe je ermee omgaat. als je het mij vraagt is een VR6 altijd wat gevoeliger dan een gewone 4 pitter.
veel vr6jes zijn helaas in verkeerde handen gevallen en goed verprutst. je moet wel ff goed kijken luisteren en voelen aan de auto wat hij doet. ook met sturen en remmen. zoals gezegd er zijn er veel afgetrapt helaas en dat is een van de eerst dingen waar je het aan merkt.
2.9(ABV) schijnt veel mooier te lopen dan de 2.8(AAA) en met veel minder kinderziektes. Dis-ontsteking hoor ik verschillende dingen over. heb geen ervaring hiermee. had een rotor ontsteking en die deed het prima!
ketting check wordt fabrieks af aangeraden elke 180.000km als ik me niet vergis. zou persoonlijk zorgen dat het rond die stand gebeurt
ben benieuwd wat je gaat vinden.
keep us posted
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
|