Quote:
Originally Posted by user-x
UPDATE!!!
Ingekorte inlaatspruitstukken hoeven alleen nog afgewerkt te worden....
past perfect, dekkie kan mooi dicht! thanks to MacGaifurt!!!
|
Dat ziet er goed uit Ries! Die dingen moeten inderdaad echt belachelijk kort zijn, wil het passen. Een nadeel blijft dat je idd ook met heel, heel korte luchtfilters moet werken en dan dus zeker niet meer een zgn 'velocity stack' kan plaatsen. Maar ja, no pain, no gain.
Jij hebt door de aanwezigheid van versnelingsbakvorken op het oude model nog een klein nadeeltje dat je je motor niet een klein beetje lager kan ophangen aan de achterkant, mocht het toch nog net niet helemaal passen. Bij de latere modellen, waar de motor alleen aan de bakneus en de achterste ophanging vastzit, kun je de ophangingshoogte - binnen grenzen - 'aanpassen'.
Kijk ook uit als je een BAS 'trek-duw' stangenstelsel wilt plaatsen: Met heel lage spruitstukken, komen die soms al snel tegen je cylinderbeplating aan.
Zorg verder ook dat je bij voorkeur een type 4 koelhuis gebruikt met een zo'n grote zwarte 'ontstekingsafstelopeningdop' hebt, Anders wordt de ontsteking op tijd zetten wat lastig (of je neemt de electronische CU onsteking en stelt hem 1x goed af naast de auto op de bank oid; die hoef je daarna namelijk nooit meer te stellen
)
3x raden hoe ik dat allemaal te weten ben gekomen... :biggrin:
Groetjes,
Walter