Hallo Remko,
De ketting zelf gaat in principe een leven lang mee, het zijn de geleiders die het noodzakelijk maken om alles te vervangen. En als je dan toch de geleiders gaat vervangen kun je net zo goed de ketting ook vervangen. Als de geleiders te ver versleten zijn klopt de timing van de nokkenassen niet meer waardoor je het hele zaakje in de soep kan lopen. Een kettingrevisie zit rond de 800 euro alles inclusief en afhankelijk waar je het laat doen. Men raad het meestal aan om na 150.000 km de ketting te laten nakijken en eventueel te laten vernieuwen indien nodig.
De motor van een corrado is een 2.9 in tegenstelling tot een 2.8 in de golfjes. De 2.9 heeft een paar kleine veranderingen ondergaan, ik heb echter nooit echt iets gehoord over dat je een corrado van '92 moet laten staan, terwijl men dit over golfjes inderdaad wel zegt. Een corrado vanaf '93 heeft DIS.
Kwa onderhoud hangt het er heel erg vanaf wat voor een eigenaren de wagen gehad heeft, als hij altijd goed onderhouden is dan zal het allemaal wel meevallen. Heb je een eigenaar gehad die hem verwaarloost heeft dan kun je vaak diep in de buidel gaan tasten. Bekende kwaaltjes zijn de elektrische spoiler, schuifdak, elektrische ramen enz.. In principe heeft een corrado nooit last van roest tenzij hij ooit ergens schade heeft gehad, of dat de achterste wielkastranden zijn omgerold. Dan gaat hij hier 9 van de 10 keer roesten...
Voor de aankoop is de historie van de wagen gewoon belangrijk. Aantal eigenaren, soort eigenaren en het onderhoud. Het beste is om te zoeken naar een originele corrado, want ontbrekende onderdelen zijn vaak niet meer nieuw te krijgen en 2de hands erg schaars.
Een goede prijs is een beetje afhankelijk van de kmstand en de staat van de wagen.
De prijs van een goede Vr6 zoals ik ze voorbij heb zien komen ligt tussen de 3000 en 13000 euro
Met vriendelijke groet een corrado vr6 rijder