Gewoon een donor gti kopen met 16v, dan ben je klaar.
Ik heb gewoon de KR genomen, met de bijbehorende 2Y-bak. Subframes zijn allemaal gelijk, je moet alleen effe de voorste motorsteun van de KR op het voorste subframe bouten. De gaten zitten er af fabriek al in.
De aandrijfassen zijn inderdaad anders, en moet je mee omzetten. Daarnaast is de diameter van het uiteinde van de aandrijfas, het deel dat door het wiellager / fusee gaat, ook anders. Fusee zet je dus ook het beste gelijk mee om.
Achteras met schijven kun je ook zo in één keer omzetten.
Daarnaast heb je beide pompen van de 16v nodig. Eentje in de tank, de ander onder de auto. Als je de brandstofleidingen er bij hebt is dat zo in 't geheel om te bouwen. Wel effe oppassen dat je de oude plastic leidingen niet sloopt.
Voor de bak moet je ook de schakelstangen mee omzetten, zorg dus dat je deze niet weg mietert. Stuurhuis... tsja, de meeste 16v's zijn met stuurbekrachtiging geleverd. Als je deze om wilt zetten, moet je er aan denken ook de stuurstangen om te bouwen, omdat die anders zijn dan bij een stuurhuis zonder bekrachtiging.
Als ik jou was, zou ik ook gelijk in één keer de hele kabelboom omzetten, of gewoon de motorboom als deze zo aan te sluiten is op je zekeringenkast. Hangt een beetje af van het feit of je donor het zelfde type (oud of nieuw) zekeringkast heeft als je eigen auto.
Volgens mij was het dit wel zo'n beetje. Die 110kw grens zou je met een PL wel kunnen halen, met de KR niet, die zit daar net boven. De keuring bij het RDW stelt niet veel voor. Vijf tientjes aftellen, zorgen dat alles goed ingebouwd is, en je bent klaar.
Kijk anders effe in mijn project-topic, daar heb ik hetzelfde gedaan. De reden dat ik voor een KR gekozen heb en niet voor de PL is dat de KR meer vermogen heeft (139pk ipv de PL met 129pk). Daarnaast heeft de KR één computer minder, dus één computer minder die kapot kan, en geen lambda-sonde. Bovendien was dit ook gewoon toevallig de motor die in de donor zat, wat de keuze ook wat makkelijker maakte.
Succes met de ombouw. Gebruik ook even de search, dit is namelijk al heel vaak gedaan, gevraagd en beantwoord.