View Single Post
Old 09-05-2010, 23:12
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Pomp in de tank zit aan de vlotter,onder dat zwarte deksel
Als deze te wijnig brandstof aanvoer naar de pomp onder de auto kan deze ook rare geluiden maken
Dit moet je echter merken aan het vermogen van de auto [bij een tank die kwart vol of minder is
Klopt van seat toledo [GTi 16v] en jetta GTi 16v

Nee zit geen verschil in vermogen in bij meer of minder in de tank Jan.

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Bij de pomp onder de auto bij een kr, heb je echt een kr pomp nodig. Andere passen niet. Voor deze bosch pomp ben je toch zeker €200 kwijt.

Dat soort prijzen zag ik inderdaad ook Bij Hbase staat 1 Bosch pomp en die kost 297 Euri en om met Mona te spreken, daar worde nie blij van
Maar die Bosch die hun noemen is toegepast op Golf mk2 (ev, rp en kr) en Jetta mk2 (gu en gx) en Corrado en Passat (9a) volgens hun database. Maar goed, je wordt er evengoed nie blij van

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Staat in etka anders
Staat zelfs de RG ook nog bij
Wel even op de diameter letten 60mm of 52mm als je een losse pomp pakt

Oke dan. Goed te weten, Hbase geeft dat maatverschil namelijk niet aan, die geeft alleen en lijst met onderdeelnummers weer die volgens het kenteken bij die auto past en daar heb je bij 2de hands dus weinig aan.

Maar vraagje, als het de pomp in de tank is die dat geluid maakt, dan zou ik dat toch duidelijker moeten horen bij de vulopening als de tankdop er af is met draaiende motor? Heb ik namelijk even geluisterd maar dan komt het geluid niet uit de tank maar nog steeds van onder de auto vandaan.

Zal dan waarschijnlijk dus toch de drukpomp zijn? Met extra luisteren viel het me vanavond namelijk op dat het "jankende" geluid ongeveer hetzelfde klinkt als wanneer ik hem op contact zet en de drukpomp dus even druk gaat opbouwen voordat je start. Slaat hij vervolgens aan, dan gaat dat geluid over in dat continu zingende geluid. Zeg maar zelfde geluid maar dan in hoger toerental van die lagers die je hoort zingen.

Hoewel.. zou dus ook dan nog kunnen dat die drukpomp te weinig aan toevoer krijgt Jan? Aan de andere kant, er is geen verlies ongeacht hoeveel er in de tank zit.

Vanavond trouwens op en neer naar duitsland geweest maar merkte op de autobahn weinig van vermogensverlies hoewel hij stevig blijft "zingen" onder de auto

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote