Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
In de tank zit bij alle injectie een opvoerpomp
Die onder de auto is de drukpomp[zeker 5bar]
|
Ok thnx, dat wist ik niet, dacht dat beiden in combi onder de auto zaten. Zou dus toch 1 van de 2 kunnen zijn die dit geluid veroorzaakt? Ik neem aan dat beiden gelagerde motortjes hebben?
Quote:
Let op met het loshalen dat er geen benzine in de ogen komt[ervaring mee en niet prettig
|
Precies, zal ik extra op letten, zeker omdat ik er onder moet liggen op de parkeerplaats, dan heb je toch al minder werkruimte.
Quote:
Je kan ook een goede gebruikte nemen
De pompen van een EV RD KR PL en GX passen
|
2de hands zat ik qua prijs ook aan te denken maar is zo'n pomp te testen voordat ik 'm inbouw? Ik meen bij die
Hbase zelfs te zien dat hij veelvuldig is toegepast, bij Golf maar ook bij Seat Toledo (zelfs tot '99), Jetta etc. maar weet nu eigenlijk niet zeker of het die pomp wel is of degene in de tank.
Zit de opvoerpomp op dezelfde plek als waar bij niet-gti's in de kofferbak rechts onder de bekleding het meetelement zit of zit die opvoerpomp ook onder de auto? Aan de voorzijde van de tank in de buurt van de drukpomp ofzo? Daar ergens komt t geluid namelijk vandaan maar dat is moeilijk te zien en in te schatten als je er zo onder ligt op straat vandaar dat ik op de drukpomp gokte.
Er staat helaas bar weinig over in de manuals en onder de auto is amper te volgen (op straat) wat waar heen loopt aan leidingen