Ik heb m'n '88 mk2 GTI (KR) nu een paar jaartjes en af en toe hoorde ik voorheen de benzinepomp af en toe wat janken maar tot voor kort niet doorlopend. Bij starten hoor je de opvoer even aan slaan om de boel op druk te brengen 9geen vreemde/zingende geluiden daarbij) en dat doet hij ook nog steeds zoals t hoort.
Op het moment merk ik ook nog geen verschil bij het rijden maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik daar ook niet op moet wachten want dat zingende geluid lijkt mij niet echt de bedoeling en een voorteken van z'n overlijden?
Momenteel staat dat ding stevig te zingen (geluid komt bij t rechter achterwiel onder de bodem weg) dus weet wel zeker dat het de pomp is maar ik kan nergens iets vinden qua info over dat ding. Alleen één foto, van het geheel onder de auto, in de haynes manual (zie onder) maar dat is alles.
Ik las ook nog over een in-tank pomp maar die zal toch niet zo duidelijk bij t rechter achterwiel te horen zijn? Weet sowieso niet of er een "in-tank" pomp in zit bij mij? Geluid is meer als jankende lagertjes ofzo.
Of zou er ook nog een andere oorzaak kunnen zijn? Ik las iets over bij overdruk teveel retour naar de pomp?
Ik denk zelf dat de pomp gewoon op is. Ik heb dat spul nog nooit losgehaald bij een GTI KR maar is die pomp makkelijk te vervangen (ik moet het momenteel helaas op de parkeerplaats doen) en is er iets waar ik op moet letten? Iemand iets soortgelijks gehad of tips vanuit ervaring
O ja, iemand nog een wat minder prijzig adres voor zo'n pomp? Zag bij
Hbase dat ze nogal pittig geprijsd zijn
Ik neem aan dat ik de Pierburg (semi in-tank, 1.2bar) moet hebben die er staat?
Onder de auto zit deze (picture van Haynes)
Of is er een revisie van zo'n ding mogelijk?
Als 't even kan het liefst een beetje in de omgeving van Apeldoorn.
Alvast bedankt,
Joop.