07-05-2010, 00:55
|
|
VW Addict
|
|
Join Date: Dec 2009
Posts: 508
|
|
Quote:
Originally Posted by De Pul
^^^
meer info?
wat voor blok ligt er (achter)in?
|
Vond 'm op Polo-Land (bekend van Polo Selecta tool).
http://www.polo-land.fr/La-Polo-2-Sprint-1983
Effe snel snel door Google translate gehaald:
Quote:
* 1.9l boxer gecomprimeerd tot en met 156 pk bij 5750 tpm
* Compressieverhouding 08:01
* G-Lader Supercharger
* 207 km/h topsnelheid
* 976 kg, 371 kg aan de voorzijde en 605 kg op de achteras
* VW Avus velgen 14 "uitgerust met 185/60 Pirelli 205/60
De Polo Sprint is een project van de afdeling onderzoek en ontwikkeling van Volkswagen, die werd gelanceerd in medio 1982 en afgerond in 1983. Dit project heeft als doel om te weten het beschikbare vermogen in een beperkte ruimte. De motor en versnellingsbak zijn geplaatst in de kofferbak van de Polo.
Special Project? een drive om het beste aan kracht winnen aangeboden door de oprichting van een compressor op het blok 1.9l boxer afgekoeld door water te ondersteunen. De werkelijke kracht van deze vergadering is 156 pk bij 5750 tpm.
De basis voor dit project gebruikt is een Polo GT Coach (Steilheck) bovendien uitgerust met een anti-roll en remschijven aan de achterzijde.
De wijzigingen aan de carrosserie zijn gemaakt vezels: Uitbreidingen van de vleugels en de bumper. Het is uitgerust met een ventilator uitlaat aan de achterzijde en twee openingen aan de zijkanten (linkerkant naar de rechterkant voor de radiator en motor). De brandstof deur is vermeld op de voorzijde rechtervleugel van de tank nu te vinden onder de motorkap te leveren.
Het interieur is uitgerust met Recaro stoelen en een lederen sportstuur.
|
Beetje kaq vertaling maar beter begrijpbaar dan het Frans denk ik zo.
Nog wat foto's:
Heeft een wat rare kont maar ik vind hem wel bruut!
__________________
'94 VW Golf III Variant 1.4i (daily)
'90 BMW E30 318is (fun fun fun)
|