Tijd om af te stoffen...
De Passerati heeft t/m 11 mei a.s. APK, en mijn vaste garage bleek vandaag gewoon open, dus dacht ik maar even een voorkeuring te laten doen. In de ijdele hoop dat alleen de handrem een probleem zou zijn (ik wist dat de achterkabel geknapt was), trok ik als eeuwige positivo ten strijde.
Helaas kwam ik met een iets langer lijstje thuis (alhoewel het eigenlijk best meevalt voor deze auto in deze staat):
* stoelvergrendeling links en rechts (ik heb Corradostoelen ingebouwd, maar moest daarvoor wat verlassen om in de rails te passen. Schuiven gaat niet erg makkelijk, en ik heb de vergrendelpinnen er gewoon ingeduwd op 'mijn' stand, zonder de hendel weer te bevestigen. Hendels bevestigen is een stukje koekje, hopen dat-ie dan ook tussen 2 standen wil schuiven, dan is het voldoende)
* stadslichtje rechtsvoor kapot (appeltje eitje)
* handrem (zoals verwacht)
* remkrachtverdeler achter gangbaar maken (is een kwestie van smeren)
* remslang rv goedzetten (zit gedraaid, moet de krulling eruit halen, mag ook niet veel tijd kosten)
* remslang lv vervangen (zit helaas wat slijtage op één punt)
* band lv bleek het canvas van gescheurd (vond bij de terugrit van Schiphol al dat-ie een hobbel in de aandrijving had, nu weet ik waarom. Heel voorzichtig teruggereden, vanavond even wisselen; Was toch al over tijd met de winterbanden, wel zonde van een goede winterband)
* en dan het grootste nadeel: laswerk aan de linkerdorpel (hebben we vorig jaar laten zitten, was ergens wel te verwachten maar toch balen), en binnenin de achterste wielkasten.
Hoop dat mijn lasmaatje dit weekend tijd heeft, en dat-ie zijn Stockholm-syndroom met deze auto inmiddels geaccepteerd heeft?!
Verder heeft-ie de roetmeting vooralsnog achterwege gelaten, om de auto niet 2x (bij herkeuring) te hoeven pijnigen...
Dus nu even wat werk doen, dan nog een maandje rijden en 'm opnieuw laten keuren (dan is-ie 30 en kan ik dus 2 jaar vooruit). Als-ie dan in juni goedgekeurd is kan de ombouw naar de TurboDiesel beginnen, en krijgt-ie wss ook weer een nieuw kleurtje...