Thread: Restaureren t2a
View Single Post
  #17  
Old 28-11-2004, 18:21
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Post

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Grijs kentekens begonnen toch met BE? of is dat import...
Be of D import..... kick me and i still wont know!


BE is grijs voor importvoertuigen (en legervoertuigen die nog nooit een kenteken gehad hebben). Deze serie loopt al erg lang, ik heb gehoord sinds 1988. Be is alleen voor voertuigen met datum 1e toelating van voor 1-jan-1973.

Bij de oudste serie kentekens kun je het zien aan de 2e letter van de kentekencombinatie. Jij hebt ZS-##-##. De 'S' is voor bedrijfswagen. Verder heb je nog oa de 'J' en de 'F'. Mijn 1970 Politiebus heeft AS-##-##, is ook grijs.

Quote:
Originally Posted by Gui
Datum v.Afgifte deel 1 = 2-7-1969
wat is de M-code? en ja tis een "vrachtauto"


De M-codes staan op het metalen plaatje achter de bestuurders stoel. Dit plaatje zit tegen de tussenwand gepopnageld. Staat ook bij wat de originele kleur is, interieur kleur, (export)bestemming, of ie gemaakt is in Hannover of Emden, etc.

Quote:
Originally Posted by Gui
Iemand nog wat info suggesties of iets ? IK WIL mijn bus NIET WEG DOEN!

Kun je de bus echt niet zelf opknappen? Is wel een uitdaging en je leert er veel van. Maar kost ook veel tijd. Maar werken voor het uurloon van een ander kost ook tijd natuurlijk.


Groeten,

Vincent
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote