01-05-2010, 15:21
|
|
VW Addict
|
|
|
|
Spoorverbreders verwijderen?
Hallo,
Vorige week heb ik Borbet velgen gekocht van iemand, maar er zaten spoorverbreders op dus ik kon ze nog niet monteren omdat de bouten die ik had te kort waren.
Wou eens kijken of de velgen achteraan ook pasten (mijn bouten zijn 2,5 cm). De bouten waren daar ook te kort, maar toen merkte ik dat die spoorverbreder los zat. Ik kon hem van de velg doen (gewoon door het wiel rond te draaien op de achteras), van beide achtervelgen. De spoorverbreders op de voorbanden zitten echter muurvast. -dunno-
Heb ook geprobeerd met een hamer om ze los te kloppen. Wellicht niet echt een goeie methode, dus ik durfde niet echt door slaan met m'n hamer.
De achtervelgen zitten nu gemonteerd. Echter twijfel ik of het wel veilig is zonder die spoorverbreders, aangezien de diameter van het gat in het midden van de velg iets groter is dan die van de spoorverbreder. Wil namelijk niet dat de velgen kapot gaan door een domme fout of zo. Ook even een voorzichtig testritje gedaan ermee. Het geluid in de auto is nu iets luider denk ik, of is dit normaal met dit soort banden?
Hoe kan ik de spoorverbreders veilig verwijderen?
Foto's: