View Single Post
  #1  
Old 27-04-2010, 19:44
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default MK2 in hoge versnelling niet vooruit te branden

Wij hebben mijn Golf MK2 1600 CL (EZ motor) met automatische bak omgebouwd naar een 4R versnellingsbak. Ik had een andere EZ 1600 CL motor met versnellingsbak gekocht, ingebouwd, aangesloten, en alles gecontroleerd. Bij de eerste proefrit bleek al dat de koppakking er tussenuit lag. Dus kop van mijn automaat erop gezet (heeft dezelfde VW code), wel het onderblok van die andere motor gebruikt.

Toen begonnen de eerste problemen, als we gingen rijden dan kwamen we niet boven de 100-110.

Alles is nagekeken, er is compressie, ontsteking staat op tijd, uitlaat en inlaat zijn lekvrij gemonteerd. De nokkenas is nieuw (Newman 272), de aandrijfriem en poelies staan allemaal op de juiste merkjes afgesteld. De carburateur is schoon gemaakt en afgesteld, alle sensoren op het blok geven normale waarden weerstand aan.

Ondanks alles wil het maar niet lukken om dit verdraaide blok boven de 100 tot 110 te krijgen. De enige die de 130 kilometer op de snelheidsmeter heeft weten te aan te tikken is de buurvrouw (wel nadat ze 'm in z'n 3 goed doorgejaagd had), tot ze door een Escort mk5a met Belgisch kenteken werd gesneden op de snelweg, en we weer terug waren bij 90 kilometer, omdat de beste vent ineens vol in de ankers ging zonder aanleiding.

Wie heeft er tips over dingetjes om eens na te kijken ?, dingen die we over het hoofd kunnen hebben gezien ?, of iets dat we vergeten kunnen hebben ? .
Reply With Quote