Velen hebben er al eens over nagedacht om dubbele carburateurs op hun vw-blok te bouwen. Sommigen gaan voor webers of solexen anderen voor motorfiets carburateurs.
Nu zijn webers/solexen en het bijbehorende spruitstuk niet de goedkoopste maar het is wel de echte ''oude school''.
Iets minder ''oldskool'' maar ook erg gaaf zijn motorfietscarbs met een op maat gemaakt spruitstuk op je vw.
Omdat de trend toch weer een beetje oldskool is (check de laatste nummers PVW) en ik graag wat te doen heb in mijn vrije/hobby tijd, ben ik custom inlaat spruitstukken gaan maken.
Ik beschik over een waterstraalsnijder, een draai-/freesbank, een AC/DC Tig lasapparaat en nog wat andere machines. Daarmee maak ik allerlei spruitstukjes en andere dingen.
Deze spruitstukken varieren van grote spruitstukken voor een 16/20vt tot een weber/solex set-up.
Maar ik focus me vooral op de motorfietscarb spruitstukjes omdat hier op het moment de meeste vraag naar is.
Zo heb ik al enkele spuitstukken gemaakt voor mensen van dit forum, iemand uit belgie, en een aantal mensen uit de UK.
De spruitstukken:
Op dit moment maak ik een drietal product varianten in twee verschillende materialen, namelijk: RVS en Aluminium.
Kant en klare spruitstukken:Naast het bouwpakket maak ik kant en klare spruitstukken. Speciaal voor de mensen die wel graag met cv carburateurs of webers/solexen willen rijden maar niet beschikken over de kennis of apparatuur om het spruitstuk zelf in elkaar te lassen. Deze kant en klare spruitstukken zijn in feite gelijk aan de bouwpakketten alleen maak ik alles op maat en las ik alles af met een TIG-machine. Ook bij de kant en klare spruitstukken kunnen verschillende opties geleverd worden: de verstevegingsstrip met veren voor het vastklemmen van de carburateurs op het spruitstuk en het poedercoaten van het spruitstuk in de kleuren zwart, grijs of zilver. Dit is vooral aan te raden bij de stalen spruitstukken vanwege de corrosie van het spruitstuk die optreedt tijdens het gebruik.
Complete ombouwsets:Deze sets bevatten een kant en klaar spruitstuk plus alles wat je nodig hebt om alles in een keer om te kunnen bouwen. Naast het spruitstuk zitten dus de volgende spullen in de set: carburateurs, pakkingen, brandstofslangen met slangklemmen, brandstofpomp met filter en al het montage materiaal plus een handleiding, om alles te kunnen inbouwen.
Optielijst:Is een complete set te duur of heb je zelf al het een en ander bij elkaar gezocht. Dan kan ik ook de volgende opties leveren:
Carburateursets, Carburateur toebehoren, Poedercoaten, ceramisch coaten, Pakkingen, montagemateriaal, brandstofpompen, brandstofslang, filters, etc..
voor een volledige optielijst kun je het beste een PM of mailtje sturen
Prijzen variëren van €50,- voor een stalen voetplaat tot €540,- voor een complete custom aluminium ombouwset (incl. carbs).
Ook voor ITB, Turbo, Downpipes en weber/solex aplicaties.
Ook andere producten op maat behoren tot de mogelijkheden.
Voor meer informatie of vragen
PM of
info@dubdetail.com
Mvg, Pim Bonne