View Single Post
  #34  
Old 24-04-2010, 22:25
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

na aanleiding van je pb.



geloven of geloven,

ik heb mijn informatie bij een zeer goede vriend vandaan,die al 15 jaar motoren bouwt en tuned.
die vertelde mij, set er gewoon een originele drukgroep op,met een sinterbrons plaat.
en het komt zeker goed.

ik heb dit gedaan en het bevalt mij prima,rijd er al een anderhalf jaar mee met een kr motor, nu rijd ik met me diesel met de zelfde koppelingsplaat/drukgroep/vliegwiel.
en nog niet slippen,en 350 nm heeft hij zeker weten.

de tuner vertelde mij dat de originele genoeg overcapaciteit heeft..

ik heb de plaat laten maken bij een bedrijf hier in alkmaar.
deze bouwt alleen maar koppelingen en frictie platen voor onderandere rally,stockcar,formule,nascar.

en deze kunnen ook in de originele drukgroep nog een zwaardere diafragma zetten,dit kost iets van 50 euro ofzo.
ik heb dit niet gedaan,want ook hun zeiden dat de originele goed genoeg was,

nadeel van sinterbrons,is dat het wel je drukgroep en vliegwiel opvreet.
ik heb de plaat in de december maand los gehaald om te controleren op slijtage en ongewone dingen ( algemene inspectie puntjes van de race auto ieder jaar), en daar zag ik wel dat de drukgroep en vliegwiel aardig ingesleten was.

maar voorals nog geen problemen.


afdraaien van het vliegwiel heeft meer met het gene te maken wat ik doe,
de originele volstaat prima,zolang het een 1masse vliegwiel is.
mocht het principe het zelfde zijn als die van een g60,dan lijkt het me meer dan logisch dat je originele drukgroep ook gewoon bruikbaar moet zijn.

wat je wel moet controleren, is of zowel de drukgroep als het vliegwiel geen rare slijtage sporen heeft.

groeven of haar scheurtjes of schuine slijtplekken etc..

1 tip van mij.

doe wat jouw zelf het beste lijkt en waar je het beste gevoel bij hebt, laat je niet teveel leiden door internet.
dat is het aller belangrijkste in de tunings wereld, uiteindelijk komen alle beslissingen etc bij jouw zelf vandaan en niet de meneer van internet.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote