vlakschuifcarbs (heb een set 42mm gehad) zijn veel moeilijker af te stellen. Als het werkt, werkt het echt goed, maar voordat je zover bent heb je echt een specialist nodig die het afstelt.
Nogmaals, lees het topic van Jan eens door op 86c.nl, hij heeft ooit ook al met een set vlakschuifcarbs op de dyno gestaan (wat heeft hij niet in zijn polo gehad kan je beter vragen
![Big Grin](http://volksforum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)
)
Ten eerste zijn de flachschiebers DUUR, en zul je op een polo blokje niet heel veel extra winst gaan halen tov CV carbs.
Ten tweede: Installatie/maatvoering e.d. verschilt niet van de CV carbs, het is alleen het werkingsprincipe dat verschilt waarmee je theoretisch gezien een beter resultaat zou kunnen halen. Er zit een directe koppeling tussen je gaskabel en de gasschuif, dus zou je een betere/snellere gasreactie krijgen, MITS alles goed afgesteld is.
Als je zo bezig gaat: waarom geen ITB's op de ABU? Als je toch al voor een Megajolt ontsteking wil kiezen kan je net zo goed een setje ITB's scoren en een KdFI ECU kopen.
Dan heb je echt iets wat je tot in den treure kunt optimaliseren
Setje motor ITB's kost minder dan een setje geschikte Flachschiebers, Megajolt vs. KdFI is ook geen groot verschil.