View Single Post
Old 19-04-2010, 16:24
vrtjerk6 vrtjerk6 is offline
VW Enthousiast

Default VR6 blijft trillen in stuur / bocht

Hoi beste mede forumers.
Ik ben al een jaartje in het bezit van mijn golf 3 vr6 '94

Nu zit ik al ondertussen een half jaartje met een probleem.
Het begon voornamelijk met een goede bocht naar rechts. krijg een trilling te voelen in het stuur. en je hoort het ook een beetje.
na langere tijd werd het steeds erger. je merkt het ook als je op een weg rijd en de auto in veert. dezelfde trilling en hetzelfde rrrrrr geluid

Nou wat zal dat kunnen zijn?
*banden / wielen ?
*wiel lager?
*homokineet ?
*bak diff ?

nu heb ik ondertussen 3 steekassen compleet onder mijn auto gehad.
zonder resultaat.
ik heb anderen velgen met dus ook andere banden geprobeerd
helaas ook zonder succes.
Volgens een vriend van mijn tevens vw monteur. zal het niet het lager zijn want dat zal je moeten kunnen horen.. en dat was niet het geval.
Shit.. en nu ? zal het het diff in de bak zijn ?
nou goed andere bak.. bij sloop gehaald in almelo..

hoop werk bak er onder gezet wil weg rijden in 1..
nou een gejank waar me kat jalours op is,.. f*ck heb ik weer!
ok dan maar in 2 weg rijden..
en natuurlijk... nog niet verdwenen.. Nu ben ik op een punt dat het me een beetje in de schoenen begon te zakken..

Oude (me eigen) bak er weer onder gezet.. tevens gelijk maar even de platen mee genomen. maar dit ter zijde.

Zal het dan alsnog het wiel lager zijn ????

Prima nu nieuw wiel lager erin.. en gelijk stabilisatie stangetje mee genomen want die was ook niet meer in nieuwstaat ..

nou weer paar dagen verder voor allemaal weer geregeld was en weer wat centjes armer..

fusee weer terug weer er onder gezet... en ja hoor nog steeds hetzelfde..
Nu kom ik op een punt dat ik gek wordt.

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken.. maar wat me wel heel stug lijkt is dat het m in de schotel as zit.. deze heb ik met de bakruil behouden. want andere zaten ze niet bij..

iemand hier ervaring mee.. defecte schotel as?
of heeft iemand een ander idee na mijn klachten omschrijving wat het zal kunnen zijn ?

trouwens als ik ontkoppel is het wel stukken minder maar kan niet zeggen dat het helemaal weg is..

Mensen met ideeën ? ik hoor het graag!!
mischien ervarings deskundige ???

kom maar op ! gek ben ik er tog al van !
Reply With Quote