Update 5
Afgelopen weken weinig kunnen doen aan de variant,maar dat wil niet zeggen dat er helemaal niks is gebeurd.
Ik zat ook met wat technische "probleempjes" wat betreft het onderstel ... nu wel of geen IRS eronder zetten ??
Sinds maandagavond ben ik eruit,ook omdat er (weer) een setje Porsche velgen mijn kant op kwam die toch
ook weer "redelijk" uniek zijn .... (nee,het waren helaas geen Gasburners
)
Maar wat er nu ondergaat is het volgende;
De lange pendelasbak (met subframe) gaat eronderuit,en daarvoor in de plaats komt er een subframe van een
latere typ3 onder (is IRS),maar die wordt opgebouwd met een lange (AT) 1303 keverbak,1303 draagarmen,
aandrijfassen én remmen !!
En juist door die (smallere) achterremmen kan ik de wielen monteren die ik vorige week scoorde;
een setje "one year only" Porsche 944 Turbo Teledials in 7 & 8x16,et23 !!
Nu zullen jullie denken,das toch niks bijzonders,maar juist die et23's zijn "hard to find" !!
Vóór zijn de 7J's et23 wel een probleem,maar dat wordt opgelost door 2 7J's te pakken van een ander (gestraald)
setje wat hier al een paar maanden slingerd,maar die zijn et52 en dat moet passen.
In het uiterste geval kunnen de 7J voorvelgen nog versmald worden naar 6J
Voor wordt de variant 2 tandjes verlaagd (vorige week brak er nog een bout af,dus dat wordt uitboren
),en achter 1 tandje.
Voorschijven zijn besteld (zijn gelijk aan kever) met de 5x130 steek ... in een later stadium gaat er vast
nog wel een setje Porsche remmen onderkomen,maar voor het moment laat ik het standaard.
Achter dus de 1303 remmen,en die vallen later (als ik ben uitgekeken op de 8J et23 achtervelgen) weer om
te bouwen naar 944 NA schijven en remklauwen,zodat de 6x16 Fuchsen eronder passen (spoorbreedte neemt toe)
1303 (stalen) draagarmen zijn identiek aan de eerste typ Porsche 944 draagarmen,dus de komplete Porsche
remmerij (inclusief het handremmechaniek) valt straks zo over te bouwen op de 1303 draagarmen !!
Goed,hopelijk laat de volgende update niet meer zo lang op zich wachten