View Single Post
  #14  
Old 16-04-2010, 13:44
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
ik heb een g60 vliegwiel met orginele drukgroep,
en een starre sinterbrons plaat.

heb vermoedelijk rond de 170 pk/350nm

koppeling slipt niet, en de turbo komt in als een rakket.
met die sinterbrons valt prima te rijden hoor,is niet heel veel anders dan een straat koppeling, je moet alleen even gedoseerder koppelen.
maar ik heb hier nog nooit moeite mee gehad.

had een vliegwiel met bijbehorenden koppeling gekocht van 50 euro.
de plaat heb ik weg gegooid en een sinterbrons voor laten komen.
deze kosten me 110 euro.


6 bak zou ik niet doen, daar word je niet veel wijzer van en kost alleen maar extra geld.

de originele 5 bak van tdi is lang zat, dit is vermoedelijk een cyp of een asd.

de 6 bakken zijn vaak in de 6 net zolang of zelfs nog korter dan een 5 diesel bak in de 5.

en met een diesel wil je lange versnellingen hebben anders blijf je schakelen

Dit lijkt me wel interessant...want khad al prijzen opgezocht en die gingen al gauw richting de 300 Ã* 400 EUR.

Jij rijdt dus ook met een 1900 M-TDI, 1Z of...
En vertel eens even wat meer over het bij elkaar passen van de onderdelen, is alles zo op elkaar te monteren?
Heb je verder het vliegwiel laten afdraaien of niet?

Dat verhaal van die 6 bak heb ik nog al gehoord, jammer want kvind hem op de autobaan echt
te hoog in toeren gaan terwijl het blokje de snelheid zonder problemen aankan...

Alvast bedankt,
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote