Thread: VWB
View Single Post
Old 15-04-2010, 17:28
VWB's Avatar
VWB VWB is offline
Forum Newbee

Default Vwb

Zoals de titel al vermeld stel ik me eigen hier even voor.
Zoals jullie kunnen zien is me naam hier VWB (volkswagen bug)
echter ga ik uiteraard niet zo door het leven maar is me naam Roy.
Ben 28 jaar oud en kom uit bourgondische Noord-Brabant.

Nu is mijn auto historie ooit begonnen met een Volvo 440.
Hier heb ik helaas geen foto's meer van.
Echter werd ik al vrij snel gebeten door het VAG virus.
Dit resulteerde dan ook in de aanschaf van een Audi A3 1.8T.

Helaas is deze vroegstondig aan zijn eind moeten komen ,

Om vervolgens weer 2 jaar terug te keren naar Volvo en dit dan in de vorm van een zwarte C70 T5.
Aangezien dit geen vag is zal ik jullie niet met foto's daarvan gaan vervelen.
Echter bleef het VAG virus kriebelen en moest de volvo dan ook na 2 jaar trouwe dienst weer plaats maken voor een Audi.
Dit keer viel mijn oog op een 2004 Audi A4 1.8T quattro s-line.

Deze doet tot op de dag van vandaag nog steeds dienst als daily.

Nu 3 jaar later leek het me tijd om maar eens een leuke hobby (mooi weer) auto aan te schaffen.
En aangezien het VAG virus kruipt waar het niet kruipen kan dacht ik zo maar eens rond te gaan neuzen in de volkswagenschappen.

Al snel ging mijn voorkeur uit naar een oud kevertje.
Nu na me eigen zo aardig wat ingelezen te hebben ben ik er zo ongeveer wel uit wat voor type het zou moeten worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 1200 of 1300.
(Zeker geen 1302 of 1303 waar deze versies simpelweg mijn voorkeur niet genieten.)
Verder ben ik zoekende naar eentje van "72 of vroeger.
Liefst natuurlijk een pre-67'er maar aangezien ik mijn budget op maximaal 4500,- euries heb vastgesteld heb ik zo'n vermoeden dat deze buiten het door mij gestelde budget vallen.
Ook omdat ik toch wel van plan ben om eentje aan te schaffen die toch wel in redelijke tot goede staat verkeerd.
Dit omdat ik verder niet echt een handige harry ben op het gebied van lassen en dergelijke.
Verder is het ook een vereiste dat het er een gaat worden met de kleine achterlichten.
Dus niet met de zogenaamde olifanten poten.

Nu had ik enkel een vraagje ...
Ik heb zo al aardig wat advertenties bekeken maar het geen ik vaak tegenkom in deze advertenties is:
Vertoont roest op de voorkomende plekken.
Nu mijn vraag , Wat zijn dan eigenlijk precies die voorkomende plekken en zouden jullie dit misschien duidelijk kunnen maken dmv fotomateriaal zodat als ik voor eentje ga kijken ik ook daadwerkelijk weet waar op te letten.
Bij voorbaad dank!

Euhm tja ..., hopelijk heb ik me eigen zo een beetje genoeg voorgesteld en kunnen jullie mij hier enigzins mee opweg helpen.
Enne , mocht een van jullie nu nog eentje hebben staan of weten te staan die aan de eisen voldoet ...
Please let me know.

Met vriendelijke groet ,

VWB

Ps: hopelijk heb ik dit alles in juiste subforum gepost.
Zo niet: Feel free om het te verplaatsen naar de juiste positie!
Reply With Quote