View Single Post
  #1  
Old 14-04-2010, 10:35
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default Nieuwe koppeling M-TDI

Even geleden mijn golf voorzien van een M-TDI.
Uiteraard behoorlijk wat meer pktjes en koppel verkregen.
Nog geen IC geïnstalleerd en de verrijkingsschroef nog niet verdraaid maar toch slipt de koppeling met momenten al behoorlijk.
Was wel te verwachten maar kdacht dat hij het toch wat langer zou uithouden...

Kben niet echt thuis in de verschillende soorten koppelingen en bijhorende drukgroepen die op een 1900 TDI passen.
Dus wie mij hier wat meer over kan vertellen, ik hoor het graag...
Momenteel rijdt ik dus met de standaard koppeling en drukgroep.
De nieuwe zal wat meer moeten aankunnen met liefst nog wat reserve (want ik ben nog niet klaar met dit blok).
Het moet geen rallycross koppeling worden maar wat inboeten kwa comfort vind ik niet zo erg.

Tot slot, in hoeverre zou het mogelijk zijn om op een vrij eenvoudige manier het blok
te voorzien van een 6-bak en welke bakken komen hiervoor in aanmerking?!
Ik vind persoonlijk de toerentallen te hoog opklimmen bij het doorrijden op de autobaan terwijl het blokje zelfs dan nog verder kan...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote