View Single Post
  #4  
Old 13-04-2010, 13:00
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

pulldowndoos testen is heel makkelijk = zuigen aan het slangetje. Kan je blijven zuigen, dan is ie kapot.
Maar als het alleen om je stationairtoerental gaat zal het daar niet echt aan liggen.

Als de motor koud goed loopt, dan is je choke goed.

De 2E3 heeft geen wasthermostaat, dat heeft de 2E2 alleen.

Ik zou je stationairprobleem bij warme motor zoeken in:
*vals lucht probleem (testen met remmenreiniger rondom carb spuiten)
*verkeerd afgestelde ontsteking
*ingebrande rotor/verdelerkap
*versleten bougies/bougiekabels

Kortom, beetje standaard onderhoud uitvoeren
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote