View Single Post
  #10  
Old 12-04-2010, 10:23
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Het is naar mijn mening niet eenvoudig een Complete TDI met kabelboom en ECU zooie in een standaard TD te lepelen.
Maar natuurlijk alles is mogelijk, alleen hoeveel tijd en moeite wil je erin steken en tot waar rijkt je kennis voor dit te doen.
Voor een Complete TDI moet je denken aan een elektronisch gaspedaal, een andere kabelboom, een andere zekerringskast, en ga zo maar door. Voor een M-TDI moet je alleen een mechanische pomp laten bouwen en voor de rest zijn de enkele kabeltjes die er nog overblijven gewoon plug and play...

Kwa zuinigheid valt het allemaal nog wel mee. Als ik normaal rijdt met mijn M-TDI is het al stukken beter ten opzichte van mijn vroegere TD. Maar hey, als je meer vermogen hebt dan ga ja dat ook graag gaan gebruiken...

Om dan hetzelfde resultaat te krijgen als een "dure chiptuning" moet je gewoon enkele schroefjes verdraaien en klaar...
dus dat scheelt ook al weer wat.

Tot slot, voor het onderhouden van een TDI vind ik dat je minstens een laptopje moet hebben met wat diagnose software voor hier en daar eens wat uit te kunnen lezen. Ik heb hier thuis een TDI en een M-TDI, kvind het nog altijd leuker sleutelen aan een M-TDI...maar dat is en blijft een persoonlijke keuze.

P.S. Ik zal even opzoeken waar je zo'n slijptooltje kan vinden
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote