08-04-2010, 11:17
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
|
|
Het klinkt mss raar maar als de poulies niet mooie lopen doordat die bout losstaat, dan kan het inderdaad zijn dat hij zo gaat draaien.
Het is niet alleen de bout die los staat, de krukaswang dus waar het krukastandwiel wordt tegen gedraaid moet mooie vlak zijn.
Er zijn daar in duitsland apparaatjes voor te koop om de wang mooie terug af te vlakken.
Dus let even op, het kan zijn dat de bout nog vast zit maar dat de poulie scheef loopt en dat dus de spie van het distributietandwiel gelijdelijk aan begint uit te slaan.
Dit is in het verleden in mijn ogen een fout geweest door VW.
Het krukastandwiel is bij de TD's enkel voorzien van een spie. Bij de TDI's hebben ze dit aangepast.
Je zegt dat de poulie niet recht lopen en dat je een schurend geluid hoort.
Als ik jou was zou ik het risico niet lopen en gewoon je krukaswang afvlakken, een nieuw distributietanwiel steken en vervolgens ook een nieuwe krukasbout. Op deze manier ben je teminste zeker dat je distributie niet in de soep gaat lopen.
Een "kleine" moeite maar in ieder geval beter dan een nieuw blok te moeten steken...
Om het hevig roken bij het optrekken te verminderen zou je de verrijkingsschroef wat kunnen terug draaien op de rechter zijkant van je dieselpomp.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
|