Net schoot me ineens tebinnen dat ik bij het verwisselen van de D-riem en V-snaar de stekker van de LMM los heb gehad.. Om uit te sluiten dat het hieraan lag heb ik hem even losgehaald, contactspray en er weer op.. Maar dit maakte geen verschil.
Wat ik wel nog opmerkte: Inhouden doet ie pas als de motor op temperatuur is, veelal bij het wegrijden van een stoplicht.
Wanneer ik de olievuldop eraf haal begint de motor ZEER slecht stationair te lopen waarna die soms afslaat als ik dit doe. Zoals ik al eerder vertelde zuigt ie dus vacuum bij de vuldop. Nu kwam ik erachter dat als ik die leiding tussen de inlaatklep en die ontluchtings paddestoel (drukregelklep) dichtknijp, dat de grote onderdruk/vacuum bij de vulopening weg is en een ietsje lichte overdruk is! Zoals jullie beschrijven dat het hoort.
Maarrrr, nu lees ik net in een artikeltje dat je JUIST een onderdruk moet hebben van ongeveer 0.02 bar om de schadelijke dampen uit je carter te zuigen oftewel, voor de carterventilatie.
Wat hoort nu wel en wat hoort nu niet?
Tevens vraag ik me ook af hoe ik het verschil merk tussen een defecte LMM en lekke vacuum slangen.
Nogmaals voor de duidelijkheid, probleem alleen bij warme motor en is er niet constant! Meestal na motor uit, opnieuw starten is het weer eventjes weg.