Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik deze Golf gekocht.Toen ik hem kocht was de auto optisch al licht aangepast en was er het nodige onderhoud uitgevoerd. Ik heb er met plezier een jaar in gereden maar nu heb ik een 1.8 gekocht.
De Golf heeft 263xxx km gereden. Tot en met 2001 is de Golf onderhouden bij de Volkswagen-dealer in Oostburg. Alle boekjes met onderhoudshistorie zitten erbij.
VW Golf 1.3 Avance Comfort, oktober 1987
Standaarduitrusting:
- pneumatische centrale vergrendeling
- getint glas
- luxe dashboard
Motor: 1.3 MH
Bak: 4 versnellingen
Toegevoegd:
Exterieur
- 14” lichtmetalen VW Avus wielen
- GTI grille met verstralers en rode bies
- originele dakspoiler op achterruit
- originele rood/zwarte achterlichten
- S-rohr uitlaateindstuk
- kleine verlaging d.m.v. andere veren
- luxe kentekenplaten
Interieur
- 4 spaaks stuurwiel
- middenconsole
- achtergordels
Uitgevoerd onderhoud, op chronologische volgorde:
225dkm:
- middendemper
- einddemper
230dkm:
- koppakking
- distributieriem
- koelvloeistofverdeler
240dkm:
- bougiekabels
- kachelweerstand
245dkm:
- remschrijven + blokken
- accu
Voor zijn leeftijd ziet de auto er nog goed uit. Enkel wat plekjes op de achterklep, en heeft iemand zijn trekhaak onder de achterklep geparkeerd waardoor er een nu licht deukje zit.
De motor loopt goed en pakt goed op. Start altijd in 1x! Zelfs met -10. Enkel is de koppeling wel aan vervanging toe.
Remmen doet hij goed remblokjes kunnen nog 10duizenden km's mee. Banden zitten rond de 5mm profiel.
Kachel heeft wat werk nodig, stand 1 + 2 werkt niet. Weerstand vervangen dus. Ook hebben de kachelkleppen nieuw foam nodig.
De APK is verlopen en heeft hij helaas niet gehaald op enkele punten die makkelijk te verhelpen zijn:
-ruitenwissers voor
-koplamp afstellen voor
-massasluiting achter(verlichting brand niet gelijk)
-roest op de remkabels achter
-remtrommel ra vast
-uitlaat lek ergens in het midden
Ik heb echter geen zin/tijd om dit te verhelpen en stop liever mijn geld in mijn 1.8.
Vraagprijs 500 of doe een goed bod...
Heb de auto even gewassen en wat fotos geschoten:
5e Avus wiel erbij (band heeft wel een snee)