View Single Post
Old 03-04-2010, 10:42
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict

Exclamation GTI 8V PF vermogen verlies

Hallo forummers!
Onlangs heb ik het benzinefilter van mijn golf verwisseld (die grote pot onderaan) en ik denk een goede 300 kilometer daarna begint ie ineens in te houden, totaal geen vermogen meer (niks dus!) en na dan opnieuw te starten doet ie t weer even... Als ik hem dan stilzet en er de volgende dag mee ga rijden rijd ie de eerste paar kilometer weer goed, en dan lijkt ie weer in te houden.

Ik heb dus geen flauw idee wat er mis kan zijn en hoop dat jullie me kunnen helpen.. Even de feiten op een rijtje:

-Auto heeft hiervoor een aardige tijd stilgestaan, maar dat lijkt me niet het probleem.
-Verbruikt redelijk olie
-Benzinefilter onderaan dus onlangs vervangen

-Verder merkte ik nog op, wanneer ik de oliedop eraf draai en deze er los opleg voel ik dat deze een beetje vacuum word gezogen.
-Toen ik laatst bij warme motor de dop van mijn koelreservoir eraf draaide stroomde dat vat ineens over! (niet overkoken want op mijn MFA was 94C te zien, en de meter stond mooi in het midden.)
Ik heb toen gekeken of ik geen lekke koppakking had maar er waren niet constant bubbels in dat vat, en ook geen witte zooi in de oliedop, en ook geen witte paus-wolk.

Olieverbruik komt waarschijnlijk door de klepsteel rubbers of door de zuigerveren. Maar het gaat me eigenlijk om dat inhouden, vacuum bij de vulopening en overstromend KVS vat.

HELP!