View Single Post
Old 01-04-2010, 23:18
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular

Default WRD Mesh: probleem met rand. (waarschijnlijk opgelost)

Ik heb een tijd geleden WRD Mesh 15 inch 7j en 8j velgen gekocht via dit forum.

Nu waren hier de voorste randen van verchroomd op een slechte manier. In loop der tijd bladderde het af. Op zich nog niet zon probleem, want ik hou wel van projectjes.

Nu heb ik de velgen gedemonteerd om de randen te ontchromen en polijsten. Echter aangezien ik altijd alles zelf wil doen is er nu eens een keer iets mis gegaan.

Ik was zelf begonnen met ontchromen, waarbij ik door fout aansluiten van de spanning een rand heb ingeput. Deze putjes gaan op sommige plekken mogelijk een millimeter diep (enkel op de plekken waar het chroom was afgebladderd).

Nu kan ik dit wel wegschuren of misschien beter laten wegdraaien, echter als mijn rand ipv 5 mm b.v. 4 a 4,2 mm word lijkt me dit niet stevig genoeg (of is dit wel stevig genoeg?).

Het gaat om de rand op de 7J velg. Dit is een aluminium 2J rand (51 mm, 38 gaats 15 inch).

Ik had een nieuwe rand besteld bij gillet-felgen.de, echter na een paar dagen werd gemeld dat de rand niet meer op voorraad is. enkel 1 rand van 1,5j, en nog 2 randen 1j.

Wat moet ik nu doen. Ik zit er nu aan te denken om een andere set velgen (borbet a ofzo) op mijn auto te leggen voor de zomer. of ik moet een nieuwe rand zien te vinden (of schuren aan de ene met de kans dat hij niet sterk genoeg is uiteindelijk).

Weten jullie misschien waar ik nog een rand kan vinden voor mijn velg???? Ik weet dat ze zeldzaam zijn, maar de velgen staan zo mooi onder mijn auto. zonde om ze te vervangen voor een andere set. Ik kan jullie altijd vragen.. je weet maar nooit wat er bij mensen op zolder ligt.

Hopelijk weten jullie mij te helpen.

Hier wat plaatjes (in de winter mee doorgereden aangezien ik al besloten had de randen opnieuw te doen).

Reply With Quote