View Single Post
Old 31-03-2010, 21:38
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

Over het bakken: het gaat niet zozeer over thermisch ontlakken (dat gebeurt namelijk alsnog in een bad), maar om pyrolyse. Zie mijn quote van het Polo-forum, inclusief weblink naar het betreffende bedrijf:

Quote:
Originally Posted by Gekke Gerrit
18/11/2009: Toen ik vandeweek mijn nieuwe 175/50-13'ers ging halen stond er daar in de schuur ook nog een leuke NSU Prinz (2 zelfs) die in restauratie was. Pas geleden ontdaan van alle lak en voorzien van een KTL-grondlaag. De eigenaar was er niet, maar zijn vader dacht dat er sprake was van een bedrag van € 1250. Nog steeds heel veel geld, maar niet te vergelijken met autobeitserij.nl... En een voordeel voor mij is dat het in Brabant(Best) is. -naughty-
Het typische vond ik dat de vader sprak over ontlakken in een oven, en dat wekte wel mijn nieuwsgierigheid. Dus de verkoper nog maar eens gemaild hoe-en-wat.

Het blijkt te gaan om pyrolyse. Groot voordeel lijkt misschien wel te zijn dat het niet nodig is om vooraf je onderkant kaal te krabben?! En je hebt in mijn ogen niet te maken met ontlakkingsvloeistoffen die ook op de plekken gaan werken waar je ze misschien liever niet hebt?! Kleine onderdelen worden overigens geglaspareld...

Wellicht ook interessant voor anderen? -dunno- link bedrijf/methode

Foto van een Mini die door hun behandeld is (zo zag de NSU er ook uit):

Reply With Quote