Die GTI ken ik niet, die topic kon ik wel, al langer.
Beetje off-topic, maar ook weer niet, zal nog wel 'n echte 77er GTI zijn (ja, kenteken en alles heb ik al gecontroleerd op rdw.nl :P)
Hoezo dat? Nou, in Oost Duitsland is het tegenwoordig gebruikelijk (heb ik het idee), zag ik laatst ergens in het "www", om "the easy way" te gaan, in het geval van 'n 77er GTI koopt men de "Brief" + rechter veerpoot met chassisnummer van 'n gesloopte 77er GTI , want de zoektocht naar 'n hele duurt veel te lang om naar te zoeken, of is zover heen dat 't niet meer loont om op te knappen, en top exemplaren zijn te duur, dus dan koopt men zich als men dan die "Brief + cveerpoot van die gesloopte GTI in z'n bezit heeft nog 'n LS (b.v., iig. 'n normale Golf 1) karosserie van hetzelfde bouwjaar, of misschien ook nog wat ouder...haalt daar de originele veerpoot uit met 't LS chassisnummer, 26 puntlasje's (als ik goed heb geteld) "effe" doorboren:
en zet aan diens plek de GTI veerpoot (met GTI chassisnummer dus) van de gesloopte 77er GTI, et voila...plots is er weer 'n 77er "GTI" uit de as herrezen...(wordt natuurlijk wel ook nog tot in detail precies afgewerkt zoals 't was bij de donor van de GTI veerpoot)
creatief die oost Duitsers..."omkatten" zou vroeger in de DDR zo ongeveer normale gang van zaken zijn geweest...maar dat zou het voor mij toch niet zijn, dan maar geen 77er GTI.
Ja, ik weet het, "omkatten" gebeurt hier ook wel met auto's.