View Single Post
  #2  
Old 27-03-2010, 18:01
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Herkenbaar dit!

Mijn Golf (zelfde blok) heeft na 245000 km ook 1x de behoefte aan veel nieuwe onderdelen...
Zo stond ik anderhalve week geleden met een kapotte dynamo, laatst een dieselleiding lek en tot 2x kort achter elkaar de multiriem moeten vervangen. Afgelopen week de gloeispiralen. En nu staat de uitlaat op de nominatie.

Tsja, vergeet natuurlijk niet dat je praat over een auto van 12 jaar oud en dan gaat er wel eens iets stuk. Dus echt gek kijk ik er niet van op. Het is vervelend dat zoiets kort achter elkaar gebeurt maar zou me niet echt zorgen maken. De motoren zijn in de basis degelijk zat om 3 ton of meer te halen. En je mist een hoop elektronica en dat maakt het onderhoud alleen maar eenvoudiger en minder duur.
Waar je rekening mee moet houden bij deze motoren is dat de koeling in orde is. Ze kunnen onder hoge belasting snel warm lopen met alle gevolgen van dien. En rustig warm rijden, maar dat doe je al lees ik.

Maar goed, de dingen die jij stuk hebt gehad zijn niet direct op de motor terug te voeren maar zijn aanbouwdelen.

Ikzelf rijd de auto ook eerst rustig warm en kom het eerste half uur niet boven de 2500 tpm met schakelen. Daarna wil ik hem wel eens doortrekken tot zo'n 3500tpm maar dat is vrij zelden. Op de snelweg rij ik nooit boven de 4000tpm en das dan zo'n 150 km/h. Mijn verbruik ligt zo rond de 1 op 16 constant. Het koppel van 150 Nm is beschikbaar tussen de 2400 - 3400 tpm.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken en lekker door blijven karren. Onderdelen zijn goed te betalen en makkelijk te vervangen. En voor 500 € die je misschien nu aan kosten hebt gehad heb je geen andere auto die net zo goed is.....

Hoop dat je wat aan deze info hebt!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote