Quote:
Originally Posted by Renegade
Wat heb je voor een rubbers ? Kan ook zijn dat de einddemper te zwaar is voor je rubbers en daarom gaat hangen, de middendemper misschien dan in een iets soepeler rubbertje proberen ?
|
Alles origineel VAG rubbers. De haken onder de auto waar die rubbers aankomen waren aardig versleten, dus die heb ik ook maar gelijk nieuw besteld... ook OEM.
Kleinere rubber zou ik kunnen proberen, maar dan komt de middendemper ook weer omhoog en tegen de tunnel aan. Daarnaast heb ik ook niet veel ruimte meer tussen het eindstuk en de achterplaat van de auto. Als die nog verder omhoog komt zit ie daar ook nog tegenaan.
Dus omlaag kan ik niet, en omhoog kan ik niet...
Quote:
Originally Posted by joostvw
is je golf verlaagd?
want als je hem verlaagd komt je as tov de auto hoger en ligt dus je uitlaat tegen je as.
misschien duwt die hem wel zo hoog dat hij daardoor ook tegen je tunnel aankomt, maar dat laatste lijkt me sterk.
zelf heb ik dit opgelost door een kleiner rubber: automaterialenzaak vragen om een klein rubber. heb nu een soort dikke O-ring. werkt perfect.
|
Hij is wel "ietsje" verlaagd ja.
Ik moet hem echter behoorlijk ver opkrikken om de einddemper weer vrij te krijgen, meer dan standaard rijhoogte. Dat de achteras de middendemper dan ook gelijk tegen de tunnel aandrukt zou eigenlijk best kunnen...
Kleiner rubber gaat zoals hierboven gezegd, niet lukken. De einddemper kan niet naar beneden, omdat ie daar al raakt, maar veel verder dan een paar mm kan ie ook niet meer omhoog, dan raakt ie het achterpaneel.
Quote:
Originally Posted by ScareMercy
Hey Chris,
Ik had precies hetzelfde bij mijn Groep A Powersprint uitlaatlijn, ook de middendemper die tegen de tunnel aan lag, en de einddemper die tegen de achteras aan lag. Heb de uitlaat tot wel 4 keer toe gedemonteerd en weer gemonteerd! Ook verschillende rubbers gebruikt en methodes uitgeprobeerd. Uiteindelijk alles maar bijgebogen omdat het met geen mogelijkheid goed te zetten was zonder er ff aan te gaan hangen.
Dit was weliswaar bij mijn golf 1, maar dat verschilt niet zo heel erg.
Hoop dat het bij jou makkelijker gaat
|
Heej Maikel!
Zoals ik er nu naar kijk had het rechte stuk van de bocht tussen midden- en einddemper langer moeten zijn, al was het maar een paar mm. Als er niks anders opzit moet ik dat maar aan een lasser meegeven, extra buis heb ik nog omdat Jeroen gelukkig de voorpijp een stuk te lang heeft gemaakt... daar is nu, buiten het flexibele stuk, nog maar 'n cm of 5 - 10 van over.
Verbuigen doe ik het liever niet. Ben bang dat ik er knikken in ga krijgen of dat de diameter niet overal gelijk blijft. Ik weet dat je er zand in zou moeten doen, en dat moet aanstampen, om dit te voorkomen, maar dan nog... heeft me daarvoor toch iets te veel gekost.
Bedankt in ieder geval voor de tips allemaal. Hoop dat ik er vanmiddag nog even aan toe kom onder de auto te kruipen, ik ga eerst hier even zo'n 50 dozen met onderdelen een beetje opruimen.