Heey,
mijn GTI16V Pl uit 90 begint kuren te vertonen.
tijd geleden op zaterdagavond 10 km van huis viel ie spontaan dood.
in de berm weten te drukken en wandelen!
met de 2de auto ding naar huis gesleept en thuis druk aan het zoeken geweest, nergens, nooit, niet willen vonken.
na 2 dagen zoeken ( eerst bougies, Hal gever, rotor en distributiekap en massa naar blok vervangen ) kwam ik er achter dat de plus naar de bobine kortsluiting maakte op de carroserie.
nieuw kabeltje gesoldeerd
alles werkte weer als een tiet!
2 weken later, halverwege het werk begint ie te haperen en in de midlle of nowhere plof feest afgelopen....
ANWB erbij, dynamo overleden... ANWB mannetje mijn accu helemaal opgeladen en ik kon weer naar het werk, nieuwe dynamo erin en rijden maar weer.
nu sinds die dynamo gewisseld is hapert/hikt ie.
niet altijd en niet te reproduceren.
wat ik zie en hoor is:
- als de motor warm is:
- ik hoor benzine relais tikken ( nummer 67 )
- ik zie de toerenteller naald springen
- en hij stottert in de motor
ik kan niet zeggen dat hij het doet bij... of bij...
enige wat ik merk is als ik optrek bij een warme motor, ik rij ong 80 km per dag naar werk en retour ene keer doet ie et 2 x en andere keer 10 x.
van alles al nagekeken ( wat ik nog niet had onderzocht bij vorige uitvallen ) alle bedrading, alle stekkers, alles wat er logischerwijs maar mee te maken zou kunnen hebben.
nu heb ik gister het blauwe #67 relais de behuizing af gehaald en zag 2 circuits, 1 voor de benzine pomp en een soort terugloop circuit met een weerstand o.i.d. er tussen.
relais zonder omhuizing er weer in gedaan, als ik de motor op contact zet maakt het relais contact ( benzine pomp draait en gaat na 2 seconden weer uit ) dan kan ik starten.
die weerstand zag er uit alsof ie overleden was dus ik dacht ik overbrug deze met een stukje koperdraad, never nooit meer starten, koperdraadje er tussen uit en nooit meer een keer starten, relais deed niets meer.
ach ja ik kom toch uit de racerij dan maar een schakelaar er overheen solderen.
dat dus gedaan en ja hoor dat werkt.
nu net bij de VW dealer ( kom ik daar ook eens ) een nieuw relais gehaald geen #67 maar #167 ( zou nieuw type zijn ) die er in maar niet starten...
eigen oplossing er weer in en lopen maar wel met hikken...
iemand nog tips?