View Single Post
Old 21-03-2010, 18:49
Fasterd Fasterd is offline
VW Enthousiast

Default Golf 1 1500LS uit 1978 Under Construction

Hallo, ik ben Jacco en heb m´n eerste Golf 1 gekocht van Marktplaats.

Was al een tijdje op zoek naar een 1 maar hij moest voldoen aan het volgende: Kleine achterlichten en een harde boden en weinig of geen gelaste delen eraan.

Deze voldeed daaraan en leek me verder wel in leuke staat...

Opgehaald op een aanhanger, stond al 6 jaar zonder apk en de remmen waren volledig vast gerot..

Voor de apk moesten dus alleen de remmen gedaan te worden en dat liet ik dus aan de garage over wegens tijd tekort in m'n prive leven.

Hij heeft nu dus apk voor de komende 2 jaar

Wat er nu aan gedaan moet worden om 'm eerst maar eens water dicht te krijgen: (Bij een regenbui staat er water in de golf)

Alle bekleding eruit (Gedaan)

Achterste deeltjes "hemeltje" eruit, daar komt water onder vandaan.

Het liggende deel van waar de kachelmotor ligt, dicht maken, dat heeft gaten erin, is (Denk ik) niet te lassen?? (IEMAND IDEEEN?)

Een voor een de raamrubbers vervangen, het is ook m'n vervoersmiddel, dus alles in een keer heb ik niet de tijd voor. Onder de rubbers is ook de nodige roest aangetroffen, dat moet dus ook behandelt worden met roest vreter en gespoten worden..

Onder het voorraam rubber en in de rechter a stijl zitten 2 gaten, die ga ik denk ik LATEN lassen, heb ook wel eens gehoord dat er vervangingsdelen voor het hele voorraam frame (Parafaan??) zijn? (Iemand info?)

Dan ben ik als het goed is helemaal dicht, de 2 voorschermen moeten ook vervangen worden en ik hou een beetje m'n hart vast voor wat ik daar onder aantref aangezien er geen moddervangers onder zitten .
Het blokje loopt verder wel mooi denk...

Ik had een van de gaten voorin boven de zekering kast zitten, die is dus aardig aangetast, sommige functies op het dash doen het ook niet, waaronder de hitte en de benzine meter, ook hield de dash verlichting er mee op, denk oude lampjes die kapot zijn ofzo.

Mijn plannen zijn ermee:

Orgineel maken, eerst in deze (buiten lelijk overgespoten, binnen niet) staat en 'm laten zakken met 13" velgjes eronder.

Dan, als m'n vriendin ook d'r rijbewijs heeft, een auto erbij nemen, garagebox kopen en de auto helemaal klaar maken om over te spuiten in WAARSCHIJNLIJK Miami Blue...

Ik heb er al een ander interieurtje voor, die oude zit vol schimmels en kan echt niet meer

Ik lees zoveel mogenlijk hier en zoek ook veel op, maar zal waarschijnlijk ook veel vragen hebben aan jullie, en hoop dus dat we er samen wel uit komen

Dit was het wel voor nu even, ik ga ff proberen foto's te posten in de volgende post, schrik niet, tis een gebakkie, maar wel eentje die de sloop nog lang niet gaat zien!!

Groeten,

Jacco.

GOLF MK1 1500LS AUT '79

http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif
Reply With Quote